HV de Watergeus wint de federatieve clubkampioenschap

Maandag, 28 augustus 2017

HV De Watergeus wint Clubkampioenschap

Zondag 27 augustus stond de finale van het Clubkampioenschap op het programma. Traditiegetrouw werd er, met medewerking van Sportvisserijbelangen Delfland, gevist aan de Vlaardingervaart. Drie verenigingen - HSV Het Loze Vissertje, HSV De Maasvissers en HV De Watergeis - maakten onderling uit wie er zou winnen én wie Sportvisserij Zuidwest Nederland mag vertegenwoordigen tijdens de landelijke finale.

Alle drie de verenigingen hadden 20 vissers meegenomen die om-en-om-en-om over het parcours verspreid zaten. De vangsten waren dit keer wat minder dan andere jaren maar dat mocht de pret niet drukken. Het gaat immers om de beste vijf vissers per vereniging die de uitslag bepalen. Het was HV De Watergeus dat de meeste punten binnenhaalde, namelijk 56. Tweede was dit keer HSV Het Loze Vissertje met 49 punten. De winnaar van vorig jaar, HSV De Maasvissers, werd tenslotte met 15 punten derde. Na afloop van de wedstrijd was er voor de deelnemers een barbecue geregeld.
HV De Watergeus won naast de eer ook een cheque van € 500,-. Ook zal Jan van Schendel een clinic verzorgen en mogen ze in de landelijke finale uitkomen.

Klik hier voor de uitslag.

Foto's kunt u vinden in het foto album.