Avicentra koppel snoekwedstrijd

Maandag, 20 november 2017

De vliegenhengel wint het van de spinhengel in de 3de editie van de Avicentra Koppel Snoekwedstrijd.

60 deelnemers melden zich rond 07:30 in het gezellige clubhuis van HV de Watergeus. Na een korte briefing zwermen de enthousiaste sportvissers uit over Voorne en putten om de snoeken eens flink achter de schubben te zitten.
Al om 08:30 komt het eerste binnen op de whatsapp , het is Lars Wolberts die de eerste snoek van de dag kan melden, 70 cm word genoteerd. En als er één snoek over de dam is volgen er snel meer…
Opvallend is wel dat de vangsten plaats vinden in golven, na een periode van inactiviteit stromen vervolgens de vangsten achter elkaar binnen.

Het koppel Paul Wuister en Reinier Hulman streden vanaf het begin van de dag met het koppel Tim van Putten en Jordy van der Trien om plaats één, een snoek van 46 cm gevangen 0m 16:23 gaf de doorslag en bezorgde Tim en Jordy de overwinning.
Het laatst genoemde koppel vist alleen met de vliegenhengel. Word er soms wel eens getwijfeld of deze manier van vissen net zo effectief is als de spinhengel.. Bij deze is het bewezen dat het vissen met de vlieghengel i.c.m. streamers, zeer succesvol kan zijn. Tel hierbij op de deskundigheid van de visser en je hebt een winnend koppel!! Prachtig gedaan Tim en Jordy!
Het was , in tegenstelling tot vorig jaar, droog maar wel koud, om vijf uur zaten alle deelnemers met rood gloeiende hoofden in het clubhuis voor de prijsuitreiking onder het genot van een drankje.

Als organisatie kunnen we terugkijken op een geslaagde visdag met onder de deelnemers een sportieve sfeer en mooie resultaten. Op twee koppels na had iedereen vis, totaal werden 98 snoeken geland waarvan de grootste snoek werd gevangen door Arjan Kruik 106cm.

Bedankt Savage Gear voor het beschikbaar stellen van de hoofdprijs en als laatste willen we HV de Watergeus bedanken voor de zeer prettige samenwerking bij het organiseren van dit evenement! Een extra dikke dankjewel voor Ger Mol en Arjan Kruik, bedankt voor jullie inzet en gastvrijheid mannen!

Deze wedstrijd kon mede tot stand komen dankzij de medewerking van : HSV ons Genoegen | HV het Voorns Kanaal

Tot volgend jaar!

Thomas Lageweij   DE JONGSTE DEELNEMER VAN HV DE WATERGEUS  !!!!

DE GROOTSTE SNOEK  106 CM

Voor meer foto's zie rubriek foto's