1e karper marathon 2015

Karpermarathon wordt beslist in slotfase.
De eerste karpermarathon van hengelaarsvereniging de watergeus is weer gehouden in Brielle. 15 koppels gingen met elkaar de strijd aan. Wie aan het eind van 42 uur vissen het meeste gewicht aan vis heeft, wint de wedstrijd. Al snel kwamen de eerste meldingen binnen van gevangen vis. Helaas stopten de karpers met azen. De weersverandering zou daar een oorzaak van kunnen zijn. Wel leuk voor de wedstrijd want verschillende koppels hadden namelijk al twee karpers gevangen. Zij werden natuurlijk nauwlettend in de gaten gehouden door collega vissers. Het koppel Sander Koster/ Stefan Laurijsens vissend in de molenvest bleek op de winst af te steven. Gevolg door het koppel Stefan Postema/ Michel v/d Meer. Beide koppels vingen al twee karpers en stonden bovenaan. De rest van het deelnemersveld bleef fanatiek doorvissen. Bij een eventuele vangst van een karper, kon dit de wedstrijd doen kantelen. Dit gebeurde dan ook. Een half uur voor het einde van de wedstrijd ving het koppel Ruud van Halen/ Nico Postema nog een karper. Vanuit een vrijwel kansloze positie wonnen zij de wedstrijd met maar een verschil van 100 gram.