Karper marathon 2024

Maandag, 20 mei 2024

Karper marathon 2024

Vrijdagavond 17 mei was het eindelijk zover de karper marathon ging van start. 13 koppels verzamelde zich in ons clubgebouw .
Om 18:00 uur kon de loting starten, vooraf werd er een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan de overleden Vincent van Woensel en Mario Roobol.

Vanaf 19:00 uur mocht het aas te water, en twee uur later meldde de eerste karpers zich al.
Ondanks de buien die over Brielle trokken zat de stemming er heel goed in bij de deelnemers.
In de eerste nacht werden er diverse karpers gevangen over het gehele wedstrijd parcours maar de wedstrijd lag nog volledig
open. Op zaterdag werden er diverse karpers gevangen op de molenvest waardoor het erop begon te lijken dat koppel Rene de Lange en Art Wolters de koppositie begonnen in te nemen.
Totdat het koppel Rick Roskam en Jeffery van den Engel een graskasrper van maarliefs 21 kg vingen en maakte zij met deze vis ineens een enorme inhaalslag , zij dachten met deze vis ook direct de grootste vis te hebben gevangen van de marathon wat ook een prijs op levert maar aan die euforie kwam na een uur al een einde.
Het koppel van Rene van Wingerden en Kenan Miezelmoe vingen een prachtige schubkarper van maarliefst 23,2 kg!!
Ook zij meldde zich met deze vis ineens bovenin het klassement.
De tweede nacht brak aan en diverse karpers werden gevangen waardoor er nog voor het eindklassement van alles mogelijk was in de ranglijst.

Zondag 12:00 uur eindigde de wedstrijd en verzamelde de deelnemers zich om 13:30 uur in het clubgebouw voor de prijsuitreiking icm een hapje en een drankje.
Rene en Art gingen er met de 1e prijs vandoor, zij hadden met ruim 110 kg karper (11 stuks) veruit het meeste gevangen.

De top 3:

1e  plek  Rene de Lange en Art Wolters

2e  plek  Rene van Wingerden en Kenan Miezelmoe

3e  plek  Rick Roskam en Jeffery van den Engel

Wij willen graag Avicentra Hengelsport en HV de Watergeus hartelijk danken voor het neerzetten van de mooie prijzentafel en het mogen organiseren van deze karper marathon.

Organisatie karpermarathon
Jeffery van den Engek en Rick Roskam